1. A vaj a legkönnyebben felszívódó vitaminforrás, amely támogatja a pajzsmirigy, a mellékvesék és a szív-érrendszer működését.
2. A vaj nem vezet felesleges testzsír lerakódáshoz, mert rövid és közepes szénláncú zsírsavakat tartalmaz, amelyek a szervezetben a gyors energia forrásai és hozzájárulnak a jóllakottság érzéséhez is. Ily módon csökkenthetik a sóvárgást és a túlevést.
3. Rendkívül gazdag antioxidánsokban, beleértve az E és A vitaminokat, valamint a szelént, ami véd a szívbetegségtől és a ráktól.
4. A vaj jó koleszterin forrás, amely antioxidánsként viselkedik, megjavítva az avas zsírok, növényi olajok és transz zsírok által okozott károkat. A koleszterin az agy és az idegrendszer fejlődéséhez is szükséges, főleg gyermekeknél.
5. A vajban lévő telített zsír rövid és közepes lánchosszúságú zsírsavakból áll, amelyek daganatellenes tulajdonságokkal rendelkeznek és erősítik az immunrendszert.
6. A vaj konjugált linolsavakat tartalmaz (CLA), amelyek védenek a rák ellen.
7. A pasztőrözetlen nyers vajban van egy ú.n. Wulzen tényező amely véd az ízületi gyulladástól, a szürkehályogtól és a verőerek megkeményedésétől.
8. A vaj kiváló jód forrás, jól felszívódó formában. A jód szükséges a pajzsmirigy megfelelő működéséhez.
9. Elősegíti a gyomor-bél egészségét és csökkenti a gyermekek hasmenését.

10. A vaj K2-vitaminban gazdag, megakadályozza a fogszuvasodást és erős fogakat és csontokat épít.

Olvass többet itt: http://naturahirek.com/felejtse-el-a-margarint-10-egeszseges-erv-a-vajfogyasztas-mellett/

Pin It on Pinterest

Share This